top of page

Asalnų stovyklavietė - įkvėpti gamtos

Atnaujinta: 2021-08-26

Antroji bendra Jauku-ku komandos išvyka

Jeigu šaltuoju sezonu labiausiai norisi galvoti apie jaukų namelį su židiniu, kuriame galėtum visą dieną skaityti knygą, vasarą – prasideda nuotykiai! Basos kojos, laužai, žygiai, maudynės ežeruose ir, svarbiausia - nakvynės po žvaigždėtu dangumi.

Apie tokias vasariškas nakvynes (net dvi!) šį kartą ir norime papasakoti.

Gegužės viduryje, kai apie vasarą mes abi jau svajojome, bet į kuprines dar termo rūbus ir žieminius miegmaišius pakavome, išvykome į Aukštaitijos nacionalinį parką – Asalnų stovyklavietę. Čia mus pasikvietusi stovyklavietės įkūrėja Eglė pasiūlė išbandyti nakvynes ir indėniškame tipyje, ir skaidriame kupole.

Ar dar reikia sakyti, kaip LABAI šios išvykos laukėme? :)

Naujam gyvenimui pabudusi stovyklavietė

Įveikę nuotykingą miško kelią ir pasiekę Asalnų ežero pakrantę, negalėjome patikėti, kad visa tai, ką matome, buvo įgyvendinta vos per pora mėnesių. Daugiausiai - pačios Eglės jėgomis!

Stovyklautojai čia gali rasti ne tik tvarkingą ežero krantą, bet ir kelias viena nuo kitos nutolusias pavėsines su laužavietėmis, lauko tualetus bei praustuvus, pirtį ir net bendro naudojimo lauko virtuvę su dujų balionu ir virykle!

Svarbu paminėti, kad mėgautis Asalnų stovyklavietės privalumais galima ir atvykus vos pusdieniui ar nakvynei su sava palapine – mokestis simbolinis (asmeniui / automobiliui / palapinei).

Įdomiausia dalis - išskirtinės nakvynės!

Stovyklavietės pakraštyje, ant žalių samanotų kalvų yra suręsti du indėniški tipiai – viename iš jų ir mes laužą kūrendamos vakarojom. Ir malkas kapoti, ir kaminu naudotis mokėmės. O rytą prabudę, įspūdžiais dalijomės - kad nei šalta, nei baisu. Priešingai, prie ugnies užmigti itin įdomu ir jauku buvo!

Viename tipyje aplink laužą yra paruošti gultai (nakvoti telpa 5 asmenys), kitame – medinės grindys (nakvoti telpa 4-7 asmenys).

Antrąją dieną persikraustėme į skaidrų kupolą ant ežero kranto. Po nakvynės tipyje – čia lyg 5* viešbutis! Viduje yra patogi lova, krosnelė ir laukia nuostabus vaizdas į ežerą bei prie pat esantis kubilas.

Stovyklavietėje ruošiamas ir antras, žaliasis kupolas. Abu jie – dviviečiai (+ vaikas).

Ideali vieta nuotykių ieškotojams

Ne veltui pradžioje užsiminėme apie nuotykius. Turbūt nereikia sakyti, kad tokią stovyklavietę įkurti gali tik tikras gamtos žmogus – Eglė būtent tokia. Visas Aukštaitijos nacionalinis parkas jau nuo vaikystės yra jos žaidimų aikštelė: Eglė žino kiekvieną taką ir posūkį, gali parodyti mažiau turistų lankomas vietas, pasakyti, kur teka skaniausias šaltinio vanduo bei papasakoti įdomiausias, iš lūpų į lūpas vietinių gyventojų perduotas istorijas.

Dėl to Asalnų stvovyklavietė yra geras pasirinkimas ieškantiems ne tik ramaus poilsio, bet ir norintiems įdomių žygių pėščiomis, turų baidarėmis ar irklentėmis, planuojantiems komandos formavimo užsiėmimus ar svajojantiems apie pirties ritualus – Eglė ir jos komanda gali užtikrinti jums iššūkių pilnas gamtiškas patirtis!

Tad paskutinį vakarą ir mes, Eglės vedamos, išsiruošėme pasižvalgyti po apylinkes. Vakarėjant užlipome ant Ladakalnio, apžvelgėme panoramą nuo Puzinškio ąžuolo, apėjome Laumės akių ežerėlius.

Kokia įspūdinga (ir mums, dviems dzūkėms, kiek neįprasta!) yra Aukštaitijos gamta!

Arčiau gamtos

Miškais žygiuodamos, kalbėjomės apie Lietuvos nacionalinius parkus, kurie, mūsų džiaugsmui, vis aktyviau kviečia lankytojus. Ir apie žmones, kurie paskutiniais metais gamtą atrandą vis dažniau. Gera stebėti pokyčius! Gera jaustis mažyte tokių pokyčių dalimi.

Dėkojam Eglei už kvietimą atvykti!

O dabar, pačios išbandę, kviečiam į Asalnų stovyklavietę ir jus - įkvėpti gamtos.